London: dag ett


Framme på Kastrup flygplats där vi tog och åt lite innan vår flygresa
 


Mot London!



Framme i london runt halv fyra. Efter att ha fixat med tågbiljetter samt laddat på våra Oystercards åkte vi mot hotellet... En bild jag tog påväg till vårt hotell


Översikt på hotellobbyn...



Inchekning klart! Och så här såg vårt rum ut, eller sängen ;)



Badrummet, som dock var iskallt! 
 



Så vi hade bokat bord vilket innebar att vi hade en och en halv timma på oss att ta oss till restaurangen. En aning stressigt med tanke på vi var tvugna att packa upp och byta om. Men vi hann! Mycket bra jobbat må jag säga!



Restaurangen vi hade bokat hette Bob Bob Richard, Soho. En engelsk-rysk restaurang. Pris: $$$$



Bland annat känd för knappen : "Press for champange"... *Efter 5 minuter*...



Champagne! Och vodka shot. Vi var på en rysk restaurang, ok!



Vår förrätt blev dumplings på ryskt vis!



F's huvudrätt: Lammaxel med rödavinbärgelé :-)



Jag beställde som huvudrätt sidfläsk med rödkål, äppelpuré och pommes. Blev supermätt!



Men det finns alltid plats för efterrätt. Fick inte till någon bra bild men det här var bland den godaste efterrätten jag ätit. Maräng fylld med jordgubbssorbé, bär, marshmallows och vaniljglass



F's efterrätt bestod av jordgubbssufflé, mums!



Och till sist... Lite lugnande mintte för mig, och något annat till F



The end. 

Allmänt | |
Upp